Wersja sportowego sedana z napędem na tylne koła tym razem przechodzi przez pachołki.
21 kwietnia 2023 r W 9:23 czasu wschodniego
BMW M3 Competition to potężna, sportowa limuzyna łącząca moc i doskonałe prowadzenie. Zobaczmy, jak poradzi sobie z trudnym testem łosia.
Szwecja Technikens Värld Ta ocena jest w toku. Aby przejechać, pojazd musi przejechać przez pachołki z prędkością co najmniej 44,7 mil na godzinę (72 kilometry na godzinę) przy pełnym obciążeniu do dopuszczalnej masy całkowitej.
Prezentacja: Konkurs BMW M3 2021: pierwsza jazda
24 zdjęcia
Napęd na tylne koła M3 Competition zdaje egzamin bez żadnych problemów. Udaje mu się wykonać manewr, ruszając z prędkością 47,2 mil na godzinę (76 km / h). Teknikens Värld mówi, że samochód jest „niezwykle łatwy w obsłudze”. W środku oceny jest lekkie niedopowiedzenie.
BMW M3 Competition jest wyposażone w podwójnie turbodoładowany 3-litrowy rzędowy sześciocylindrowy silnik o mocy 503 KM i momencie obrotowym 479 Nm. Ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów pozwala samochodowi osiągnąć 60 mil na godzinę w 3,8 sekundy. Kierowcy mogą wybierać spośród różnych trybów pracy silnika, podwozia i wspomagania kierownicy, aby dostosować ustawienia do swoich preferencji.
Od czasu wprowadzenia na rynek zwykłych modeli M3 i Competition, BMW rozszerzyło ofertę o wariant CS. Nadal wykorzystuje 3,0-litrowy rzędowy sześciocylindrowy silnik z podwójnym turbodoładowaniem, ale dodatkowe dostrojenie zwiększa moc wyjściową do 543 KM i 479 funtów na stopę. Jedyną opcją układu napędowego jest ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów i napęd na wszystkie koła z możliwością wyboru trybu napędu na tył. Sedan osiąga 60 mil na godzinę w 3,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 188 mil na godzinę.
M3 CS zrzuca również około 75 funtów, wykorzystując plastikowe części wzmocnione włóknem węglowym. Obejmuje maskę, przedni spojler, nakładki na lusterka, dach, tylny dyfuzor i spojler bagażnika. Materiały pojawiają się na wewnętrznej stronie rozdzielnicy, konsoli środkowej i elementach wykończenia.
W Stanach Zjednoczonych CS zaczyna się od 119 695 USD po opłacie docelowej w wysokości 995 USD.
Halo na szczycie obecnej gamy M3 i M4 to Limited Range 3.0 CSL. BMW robi ich tylko 50. Samochód ma znacznie bardziej agresywne nadwozie niż pozostałe warianty. W tym przebraniu, podwójnie turbodoładowany 3,0-litrowy rzędowy sześciocylindrowy silnik o mocy 553 KM i 404 lb-ft jest rozprowadzany przez sześciobiegową manualną skrzynię biegów na tylne koła. Pracownicy BMW ręcznie wykonują niektóre elementy z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym do tych samochodów.
Więcej dyskusji na temat M3 można znaleźć w tym odcinku programu Krążąc wokół samochodów:
źródło: Technikens Värld przez youtube