ZOBACZ: Przerwy w dostawie prądu w 88 000 domów w Northland „całkowicie można uniknąć” – raport

W dużym raporcie na temat przyczyn przerw w dostawie prądu stwierdzono, że można było całkowicie uniknąć masowych przerw w dostawie prądu w dużej części Northland.

Urząd ds. Energii elektrycznej właśnie opublikował raport na temat zawalenia się wieży przesyłowej, w wyniku którego w czerwcu w Northland odcięto prąd od 88 000 mieszkańców.

W raporcie stwierdzono, że TransPower nie wykorzystała okazji do podjęcia działań, gdy pracownicy zgłosili obawy dotyczące działań szkoleniowych w 2021 r.

Starszy inżynier stwierdził lukę w wiedzy ekip konserwacyjnych wykonujących prace fundamentowe i zalecił TransPower zorganizowanie nowych sesji szkoleniowych dla wszystkich nowych członków załogi oraz przeprowadzanie szkoleń odświeżających co 12 miesięcy.

„W tej sprawie nie podjęto żadnych działań. Brak reakcji lub podjęcia jakichkolwiek działań w związku ze zgłoszonymi obawami jest niezgodny z zasadami proaktywnego zarządzania ryzykiem i ciągłego doskonalenia, których oczekujemy w TransPower” – czytamy w raporcie.

„Chociaż TransPower określiło to wydarzenie jako «bezprecedensowe i niewyobrażalne», czynników leżących u podstaw zawalenia się wieży można było całkowicie uniknąć” – stwierdzono w raporcie.

Minister energii Simon Brown powiedział, że niewykorzystanie przez TransPower tych możliwości miało poważne konsekwencje dla mieszkańców Northland i istnieją dowody na to, że usunięcie wszystkich orzechów z więcej niż jednego pracownika wieży nie było jednorazowym wydarzeniem.

„Te ustalenia są niezwykle niepokojące, a raport zawiera szereg zaleceń, które, jak oczekuję, TransPower w pełni zaakceptuje i pilnie zastosuje” – dodał.

W raporcie szacuje się straty gospodarcze poniesione przez Northland na 37,5–80 mln dolarów.

Sarah Sinclair, przewodnicząca niezależnej komisji, powiedziała: „System, w którym brakuje szkolenia i nadzoru, pozwala na to, więc naszym zdaniem właśnie dlatego”.

„Podkreśla również realne możliwości w zakresie elastyczności regionalnej i zwiększenia odporności systemu elektroenergetycznego w każdym regionie Nowej Zelandii”.

W środę Brown przedstawił ustalenia, w ramach których sformułowano 26 zaleceń dla TransPower, w tym poprawę szkoleń dla wykonawców.

„Pisam do Urzędu ds. Energii Elektrycznej, aby wyrazić moje oczekiwania, że ​​zalecenia zostaną wdrożone oraz że będą współpracować z TransPower w celu wdrożenia odpowiednich dla nich zaleceń”.

W sierpniu niezależny raport wykazał, że przyczyną zawalenia się wieży energetycznej Gloriet w Auckland był błąd wykonawcy.

Tymczasowa wieża stoi na farmie w Northland w dniu 21 czerwca 2024 r., gdy ekipy Transpower przygotowują się do jej montażu po tym, jak przewrócona wieża elektryczna spowodowała odcięcie prądu w tysiącach nieruchomości w Northland.

Wieża w Glorite upada po wyjęciu zbyt wielu orzechów jednocześnie.
obraz: Moc trans

Powiedziała, że ​​stosunkowo niedoświadczony i nieodpowiednio nadzorowany pracownik usunął nakrętki z trzech z czterech nóg wieży, naruszając jej stabilność, powodując jej pęknięcie i upadek, co spowodowało wielogodzinną przerwę w dostawie prądu.

W momencie przerwy w dostawie prądu minister energii Simon Brown nakazał Urzędowi ds. Energii elektrycznej zbadanie przyczyny.

W oświadczeniu wydanym przez Trans Power dyrektor generalny Network Connection Mark Rael stwierdził, że firma uznaje i akceptuje wszystkie zalecenia zawarte w raporcie przygotowanym przez Urząd ds. Energii Elektrycznej.

„Akceptujemy zalecenia skierowane do TransPower w tym raporcie” – stwierdził. „Ogólnie są one zgodne z zaleceniami zawartymi w raporcie, który zleciliśmy i opublikowaliśmy w zeszłym miesiącu. Jesteśmy na zaawansowanym etapie wdrażania działań w odpowiedzi na te zalecenia regularnie aktualizujemy nasze postępy na naszej stronie internetowej.”

Zapytany o odszkodowanie przez RNZ Raport z południaRial stwierdził, że zgodnie z obecnymi przepisami nie ma obowiązku wypłaty odszkodowania klientom, których to dotyczyło.

Rayal stwierdził, że posiadanie przez cały czas 100% gwarancji zasilania byłoby niepraktyczne, a gdyby taki był wymóg, doprowadziłoby to do znacznego wzrostu cen dla konsumentów w celu pokrycia tego ryzyka.

W raporcie Urzędu ds. Energii Elektrycznej stwierdzono, że kwestia rekompensaty wykracza poza zakres jego przeglądu.

„Chociaż zdajemy sobie sprawę ze wagi tej kwestii dla konsumentów w Northland, którzy ponieśli znaczne straty w wyniku tego zdarzenia, organ ten nie ma uprawnień, aby nakazać odszkodowanie” – czytamy w raporcie.

Dyrektor naczelna urzędu, Sarah Gillies, powiedziała, że ​​prowadzą oddzielne dochodzenie w sprawie rzekomego naruszenia ustawy o podziale przemysłu elektroenergetycznego przez TransPower, jako właściciela sieci.

Powiedziała, że ​​proces zapewniania zgodności może pozwolić na wydawanie niektórych nakazów przez niezależnego arbitra, ale proces ten nie został jeszcze zakończony.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *