Allegro, największa polska platforma e-commerce, spodziewa się, że jej podstawowe przychody wzrosną w drugim kwartale o 13-16 proc.
Odsetki, podatki, amortyzacja (EBITDA) na podstawowym rynku polskim wzrosły o 29,7% do 600,6 mln zł (133,2 mln euro).
Firma podała wysoką GMV (wartość towarów brutto) i stawki tagów, silny wzrost przychodów z reklam i ścisłą kontrolę kosztów jako przyczyny pulsu.
Take rate, czyli opłaty, które pobiera od sprzedawców na swojej stronie, wzrosły w ciągu kwartału o 0,57 punktu procentowego do 11,02% w Polsce, podczas gdy przychody z reklam wzrosły o 48%, podał Allegro.
Utrzymywanie kosztów na niskim poziomie
Allegro zintegrowało czeskiego sprzedawcę internetowego Mala, którego kupiło w zeszłym roku, aby skupić się na obniżeniu kosztów, aby zadowolić konsumentów o niskich kosztach.
„Nasza koncentracja na wzroście i dyscyplinie kosztowej zaczyna się opłacać” – powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny Roy Bertisucci.
Firma stopniowo podnosi opłaty dla sprzedawców na swojej stronie, aby dzielić koszty dostawy w ramach Smart! Abonament.
W listopadzie Allegro po raz pierwszy podniosło taryfy dla Smart! 22%, odzwierciedlając podobne ruchy w Europie i Stanach Zjednoczonych na początku tego roku.
Wprowadziła również zmiany w minimalnej wartości koszyka zakupowego dla kupujących.
Perticucci powiedział, że firma nie odnotowała żadnych negatywnych skutków dla wskaźnika rezygnacji ani kosztów ruchów klientów.
Allegro spodziewa się wzrostu GMV w Polsce w drugim kwartale na poziomie 11-12%, przy wzroście przychodów o 16-18%.
W ujęciu skonsolidowanym, obejmującym biznes centrów handlowych, Allegro zwiększy GMV o 10-11% i skorygowaną EBITDA o 3-8%.
Czytaj więcej: 10 największych sieci handlowych supermarketów w Polsce
Przez wiadomość agencji ReuteraEdytowany przez ESM- Twoje źródło najnowszych wiadomości technicznych. Kliknij Subskrybuj, aby się zarejestrować ESM: Europejski Magazyn Supermarketów.