Lawrence Smith / Rzeczy
Akcjonariusze otrzymają ostateczną dywidendę w wysokości 87 centów na akcję.
Firma logistyczna i transportowa Mainfreight ogłosiła swoje „najlepsze w historii” wyniki roczne z 89% wzrostem zysku netto do 355 milionów dolarów za rok zakończony 31 marca.
Firma stwierdziła, że jest to „kolejny rekordowy wynik i bardziej satysfakcjonująca poprawa w stosunku do poprzedniego roku” w roku, który był bardzo burzliwy w świecie logistyki.
Powiedziała, że pomimo obaw o inflację i recesję, Mainfreight jest pewny dalszego wzrostu i lepszych wyników.
Dodał, że w wyniku uwzględniono koszty 1,5 mln euro (2,47 mln NZD) związane z zamknięciem rosyjskiego biznesu po inwazji Rosji na Ukrainę.
Czytaj więcej:
* Mainfreight wychowuje „krwawo dumnych” pracowników, premie po rekordowych zyskach w trudnym roku
* Nowe magazyny i miejsca pracy to najlepszy „gustowny” zysk
Akcjonariusze otrzymają ostateczną dywidendę w wysokości 87 centów na akcję, płatną 22 lipca, dodał.
Pracownicy otrzymają premie w wysokości 94 mln USD, co oznacza wzrost o 44 mln USD w ubiegłym roku, a od 1 kwietnia we wszystkich regionach wdrożono podwyżki płac o 5% lub więcej.
Jego cena akcji wzrosła o 2%, osiągając poziom 76,50 USD w czwartek rano, wciąż znacznie poniżej najwyższego poziomu z końca ubiegłego roku, wynoszącego około 98 USD za akcję.
Firma odnotowała poprawę wyników we wszystkich pięciu regionach, w których prowadzi działalność, ponieważ przychody w Nowej Zelandii, Australii, Europie, Azji i obu Amerykach wzrosły o 47 procent do 5,2 miliarda dolarów.
Powiedział, że biznes poza Nową Zelandią przekroczył 72 na zysk netto grupy.
Wśród 500 największych klientów 69% korzystało z Mainfreight w dwóch lub więcej regionach, w porównaniu z 64% w poprzednim roku.
Wyniki Nowej Zelandii w czwartym kwartale były lepsze niż oczekiwano, pomimo wyzwań związanych z wybuchem epidemii Omicron.
W rezultacie nastąpił znaczny wzrost udziałów w dywizji lotniczej i morskiej, ale firma odnotowała również wzrost rentowności i wzrost w zakresie magazynowania i transportu.
Przewiduje, że w ciągu najbliższych dwóch lat wyda 540 milionów dolarów, z czego 450 milionów na nieruchomości.
Firma stwierdziła, że wynik był najlepszy w historii.
„Wiele powiedziano o sztucznym wpływie na nasze przychody z inflacji stawek frachtu lotniczego i morskiego i akceptujemy, że jest to czynnik przyczyniający się”.
Jednak wyniki dywizji Air & Ocean odzwierciedlają również wzrost osiągnięty w bazie klientów, dzięki jego zdolności do zapewniania bardzo kontestowanych przydziałów powierzchni.
Powiedziała, że globalne zatory w łańcuchu dostaw będą się utrzymywać do 2022 r. z powodu zamknięcia w Szanghaju, wojny na Ukrainie, zatorów w portach, ograniczonych linii żeglugowych i braku sprzętu kontenerowego.
Dodał, że stawki frachtu morskiego i lotniczego spadły ze szczytu w połowie 2021 r., ale oczekuje się, że utrzymają się na wysokim poziomie w najbliższej przyszłości.
Niezależnie od czynników zewnętrznych, Mainfreight wciąż otwiera nowe możliwości, ponieważ inwestujemy w większą część naszej infrastruktury, naszych ludzi, technologii i sieci. Zdecydowanie wierzymy, że nasza globalna sieć pomaga naszym klientom”.
Dodał, że handel w ciągu siedmiu tygodni od końca roku podatkowego kontynuował ten pozytywny trend.
Nie spodziewamy się jednak, aby w krótkim okresie skala poprawy zysków z ubiegłego roku powtórzyła się; Spodziewamy się raczej, że powrócimy do naszych normalnych poziomów przychodów i wzrostu zysków”.